5 tips voor veel betere B2B sales

5 tips voor veel betere B2B sales

Uw product of dienst verkopen aan andere bedrijven is zeker lastig, maar wie zegt dat het moeilijk is? B2B-verkopen vraagt om een andere aanpak dan verkopen aan de klant/consumer. B2B-verkopen kunnen zeer lonend zijn als je het juiste proces doorloopt. Voor B2B-verkopen is een andere aanpak nodig, omdat verkopen aan individuele klanten en verkopen aan bedrijven twee verschillende dingen zijn. Volg daarom onze 5 tips voor B2B-verkopen.

1. Wees voorbereidt

Als u gaat verkopen aan een groot bedrijf is het beter om voorbereid te zijn op de waarde van uw propositie. Als ondernemer moet u zich voorbereiden om uw propositie snel over te brengen op de andere ondernemer. Laat zien hoe u verschilt in aanpak van uw product en resultaten in vergelijking en hoe u levert aan de bedrijven die van u kopen. Meestal hebben B2B verkopers hun script binnen handbereik en kunnen ze gemakkelijk en snel leveren. Hoe beter u zich voorbereidt, hoe beter u de winstgevende verkopen bij grote bedrijven kunt afsluiten.

2. Gebruik een B2B lead lijst

Met het steeds veranderende gedrag van prospects kan uw verkoopcyclus langer worden door oude technieken. Maar een lange verkoopcyclus zal in de loop van de tijd resulteren in veel gemiste kansen en middelen. De beste manier om met dit probleem om te gaan, is door zich te richten op gekwalificeerde leads doormiddel van B2B lead lijst van bijvoorbeeld https://sales.rocks/nl/b2b-leads-kopen/. Als uw prospects dringend behoefte hebben aan uw product voor hun oplossing, kunt u uw verkoopcyclus verkorten. Bovendien, als uw prospects u willen laten wachten op hun persoonlijke redenen, is het beter om er geen tijd in te investeren.

3. Praat niet met de middelpersoon maar met de beleidsmaker

Zoals gezegd, praten en proberen om uw voorstel te krijgen werkt niet noodzakelijkerwijs wanneer u met een aankoopmanager en dergelijke praat. Maar, praten met een beslisser die de bevoegdheid heeft om ja of nee te zeggen, zal je enorm helpen. Maar er zijn manieren om met een beslisser te praten. Probeer zoveel mogelijk je best te doen om alles persoonlijk aan besluitvormers te verkopen. Het spreekt boekdelen over de bereidheid van het bedrijf om dergelijke zakelijke beslissingen te nemen. Bovendien, als je verkoopt echt high-end en dure producten die je zeker moet voldoen aan de besluitvormer in persoon. Of het nu een vlucht, bus of trein, in een dergelijke situatie, soms is het verschil dat uw bedrijf kan maken is het praten met de besluitvormers in persoon.

4. Niet goedkoop zijn

Bedrijven geven niet om de prijzen zolang ze maar de resultaten krijgen. Zij zullen waarschijnlijk van het bedrijf kopen dat de resultaten van hun producten geeft, niet een korting op het. Bovendien zal het verlagen van uw premium pricing meer low-end prospects aantrekken die het zich niet kunnen veroorloven om te investeren in goede oplossingen. Op deze manier krijgt u een betere verkoop en natuurlijk allemaal tegen de beste prijs.

5. Resultaat laten zien

Bij B2B-transacties zijn andere bedrijven niet geïnteresseerd in het hoe en waarom van uw product. Ze gaan meestal door met B2B-verkoopprocessen als ze weten dat het andere bedrijf kan leveren. Dus het gebruik van een verkoopverhaal om uw product te verkopen zal niet meer werken. In plaats daarvan moet u vandaag de dag resultaten leveren en het resultaat zelf presenteren. Dit is de techniek die u zal helpen om leiding te geven op het gebied van B2B-verkoop en niet een algemene verkoopspraatje.